Який урок ми маємо засвоїти після проведення пробного ЗНО з англійської мови в 2018 році?
Звичайно, пробне ЗНО вже в минулому – 31 березня 2018 року.
Але багато запитань лишаються відкритими:
- Чи спрацює вся звуковідтворювальна техніка для виконання частини «Розуміння на слух» в навчальних закладах?
- Чи не виникнуть обставини, які перешкоджатимуть максимально сконцентруватися учневі та виокремити необхідну інформацію з прослуханого аудіо запису?
- Чи не стане комусь зле під час ЗНО і чи дійсно дитина зможе отримати кваліфіковану медичну допомогу?
- Чи впораються учні з психологічним навантаженням і переборють страх, що паралізує розумову діяльність?
- Чи буде завдання вкотре написати особистий лист другу в частині «Письмо» чи цього року буде інший стиль письма (наприклад, лист-скарга чи лист-запит)?
Давайте пригадаємо основні зміни ЗНО з англійської в 2018 році:
- Додано ще 1 частину «Розуміння на слух», яка включає в себе 16 завдань.
- Загальна кількість завдань – 59 (було 42 раніше).
- Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з англійської мови, – 72
- Збільшено час виконання тесту – 150 хвилин (було 120 хв)
- Пороговий бал з англійської мови в 2018 році – 21 бал
А тепер все розберемо по порядку.
Частина «Розуміння мови на слух (аудіювання)» (Tasks 1–3) містить 16 завдань різних форм. Відповіді на ці завдання треба позначити в бланку відповідей А. Це нововведення! На мою думку, спричинило лише купу розчарувань та обурень у дітей та викладачів, а також поставило випускників в НЕ РІВНІ умови написання тесту (кому пощастило із якісним записом, а кому й ні).
Відразу після пробного ЗНО стрічки новин всіх соціальних мереж замайоріли невдоволеними постами про якість аудіо записів і відсутністю умов для проведення аудіювання (диски відтворювалися до половини запису або взагалі не відтворювалися).
А тепер про форсмажори, які інколи не залежать від волі учасників ЗНО, але які мають місце і можуть повпливати на загальний бал тестування:
- під час аудіювання на пробному ЗНО, інструктори почали ходити між рядами і УВАГА маркувати коди робіт учасників, що в свою чергу, відволікало не лише від звукозапису, а й не дало можливості мати перед очима завдання аудіювання, плюс додаємо сюди ще шурхіт паперових зошитів і вуаля – отримуємо серйозне порушення проведення такого відповідального заходу! і, ймовірно, неправильні відповіді в завданнях, а це призводить до низького загального балу!
- інструктор під час кодування зошита учасника ЗНО наклеїв НЕПРАВИЛЬНИЙ штрих код на роботу учасниці, але учениця вчасно це помітила і ситуацію вдалося виправити (з одного боку, це наче й нічого страшного, адже це – лише пробне ЗНО, але ми маємо навчити наших вихованців бути максимально уважними і сконцентрованими та ознайомити з усіма відомими факапами на шляху до цілі – здати ЗНО з англійської мови та отримати бажану кількість балів).
А зараз перейдемо до найголовнішого – здоров’я наших дітей!
Надання медичної допомоги учасникам ЗНО забезпечуєься у всіх пунктах здачі ЗНО і передбачає наявність медичного працівника, який має надати допомогу дитині. АЛЕ! Я не хочу ні в якому разі налякати читачів чи майбутніх учасників ЗНО, але я маю Вас попередити про даний випадок для того, щоб в майбутньому учні знали про це і могли справитися з подібною ситуацією.
Я натрапила на пост у Facebook про те, що під час проведення пробного ЗНО 2018 року учасниці стало зле і її забрали до лікарні, оскільки не було надано першої допомоги безпосередньо в пункті проведення ЗНО. Мама учасниці написала пост-скаргу на офіційній Facebook сторінці Українського Центру Оцінювання Якості Освіти. І отримала стандартну відповідь про те, що пункт був забезпечений медичним працівником і звернення не було зареєстровано у журналі. Мама учасниці стверджувала про те, що медичного працівника не було на місці в той момент і змушені були викликати швидку.
Зараз складно розібратися в даній ситуації, але нам потрібно «намотати це собі на вус» і зробити правильні висновки:
- підготувати дітей ПСИХОЛОГІЧНО до ймовірних обставин і проговорити алгоритм дій в складних ситуаціях (принаймні, розповісти про такий випадок і повідомити, що якщо стане зле, обов’язково звернутися за допомогою – це ПРАВО кожної дитини, про яке вони мають знати та використовувати його і часто діти, навіть соромляться сказати про щось подібне дорослим);
- скласти свою власну МІНІ АПТЕЧКУ для дитини з безпечними медичними препаратами (цього року, наприклад, під час основної сесії ЗНО, моя учениця не могла заснути, і ми підібрали для неї препарат, узгодили з мамою і дитина чудово виспалася перед ЗНО);
- пояснити одинадцятикласникам те, що інколи можна самотужки справитися з «мандражем» (випити води, подихати свіжим повітрям, присісти 30 разів і т. д.), але інколи треба відразу звернутися по допомогу до інструкторів та медичного працівника!
Якщо у Вас виникають питання як це все зробити, все просто – в моєму унікальному та єдиному авторському онлайн курсі для викладачів «Як підготувати учнів до ЗНО з англійської мови» цій темі присвячено ціле заняття і ми детально розглядаємо ці всі нюанси. Якщо Вас зацікавило, напишіть мені на пошту або у Facebook і тоді Ви будете у списку «ранніх пташок»! Ми стартуємо вже у жовтні. Ви можете прочитати як це було ось тут 1 запуск онлайн курсу для викладачів
А тепер перейдемо безпосередньо до огляду тестових завдань пробного ЗНО з англійської мови 2018 року.
Частина «Розуміння на слух» включає в себе 16 завдань.
Завдання 1 та 3 – тести множинного вибору (учні слухають та обирають один із запропонованих варіантів відповідей).
Завдання 2 – визначити речення True/False.
Аудіювання не складне, але за однієї УМОВИ – забезпечення якісного звуковідтворення та можливості максимально сконцентруватися над виконанням завдання.
В цьому році я розробила власну “ТЕКУ ДЛЯ LISTENING”, яка складається із 190 аудіозаписів, завдань та відповідей з різних підручників та навчально-методичних комплексів. Супер зручна річ особисто для мене, адже зараз мені не потрібно шукати додаткові записи в інтернеті чи в інших книгах, тепер – все це під рукою, зібране в одному місці та легке у використанні: відкрив папку з аудіо записами, відкрив завдання (в мене в надрукованому вигляді в учениці), прослухали, виконали, потім перевірили за допомогою готових надрукованих відповідей. До речі, дана ТЕКА входить в пакет послуг “ПРЕМІУМ” в моєму курсі. Майте на увазі!
Отож, на мою думку, в 2018 році доречно було б провести частину «Розуміння на слух» ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНО (проаналізувати всі фактори та взяти до уваги):
- забезпечити технічну можливість проведення аудіювання (наявність відповідної звуковідтворювальної техніки та якість звуку);
- виключення відволікаючих факторів під час аудіо запису (відкриті вікна з посторонніми шумами, шурхіт паперів, можливість почути рівноцінно слова спікера у всій аудиторії);
- проаналізувати всі проблеми, які виникли під час аудіювання та виключити їх наступного разу;
- детально опрацювати результати учасників експериментального аудіювання та внести відповідні корективи;
- прислухатися до професійних порад вчителів та інструкторів ЗНО;
- НЕ враховувати результати частини «Розуміння на слух» до загального балу ЗНО з англійської мови в 2018 році.
Частина «Читання» (Tasks 4–7) містить 22 завдання різних форм. Відповіді на ці завдання позначаються в бланку відповідей А. Тексти завдань не складні, але звісно передбачають серйозну підготовку учня.
Частина «Використання мови» (Task 8 і Task 9) містить 20 завдань. Відповіді на ці завдання позначаються в бланку відповідей А. Тести вимагають знання, аналіз та зіставлення основних граматичних явищ (список даних тем вказаний в офіційній програмі ЗНО у вимогах до володіння мовною компетенцією), фразових дієслів та синонімів відповідно до контексту. А також ідентифікувати та вибирати правильні формулювання для вживання в мові лексичних одиниць та граматичних конструкцій в процесі писемного спілкування.
Скажу чесно, з даними частинами тесту мої учениці впоралися добре. Я вважаю це 100% своїм досягненням, адже цього року випробувала ще одне своє напрацювання – КОНСПЕКТ до програми ЗНО (основні граматичні аспекти). Але, хочу відразу попередити, це – не просто збірка граматики, це – не просто зібрані правила граматики з різних підручників, це – лише найпотрібніші граматичні структури англійської мови, які потрапили в збірку після детального вивчення та аналізу завдань попередніх ЗНО з англійської мови (пробні та основні сесії). Ось так! Даний коспект також є частиною мого авторського онлайн курсу для викладачів, який стартуватиме вже в жовтні!
Частина «Письмо» містить одне завдання відкритої форми. Відповідь на це завдання записується в бланку відповідей Б. Учням потрібно продемонструвати вміння писати особистий лист, використовуючи формули мовленнєвого етикету, прийняті в країнах, мова яких вивчається, розповідаючи про окремі факти та події свого життя, висловлюючи власні міркування і почуття, та адекватно використовуючи лексику та граматику відповідно до заданої комунікативної ситуації та з використанням відповідного стилю.
Про те, як написати лист другу англійською мовою я розповідаю ось в цій статті і тішуся, що за допомогою неї, можна вже отримати результати.
А також, Ви маєте можливіть отримати дієвий шаблон особистого листа другу безкоштовно на головній сторінці сайту, переходьте сюди і завантажуйте
Ось відгуки колег:
Також, я просто не можу не сказати Вам про свій мега зручний PDF посібник
«100 тем для написання письмової частини ЗНО з англійської мови».
Детальніше ознайомтесь ось тут. Ви можете придбати посібник в будь-який час, але якщо хочете працювати зі мною в команді, посібник також є частиною онлайн курсу.
Підсумуємо вищесказане:
ЗНО з англійської мови – це не 100% перевірка знань учнів, це сукупність певних показників та обставин!
Після ЗНО життя продовжується! Звичайно, потрібно серйозно поставитися до підготовки, але це – всього лише один з етапів навчання та розвитку дитини!
100% відповідальність вчителя + 100% відповідальність учня = результат (ручка в руках учня)!
Тотальна довіра професійному та досвідченому викладачу-експерту!
Навчіть дітей відстоювати свої права і захищати власні інтереси!
Дякую, що дочитали до кінця!
Якщо Ви можете доповнити мої слова, будь-ласка, напишіть в коментарях до даної статті. Я буду щаслива знати, що ми з Вами на одній хвилі!
Давайте дружити!