Як часто ви вбиваєте в пошуку Google ці слова?
Забіжу наперед і скажу, що кількість пошуків за такими критеріями або за критеріями типу
«англійська мова 5 клас»,
«гдз 3 клас англійська мова»,
«англійська мова 5 клас карпюк»,
«англійська мова 10 клас карпюк»
в середньому на місяць становить від 1 тисячі до 10 тисяч запитів кожний!
А про що ці дані можуть свідчити?
Лише про одне – вічна проблема домашнього завдання з англійської мови, з якою зіштовхуються не лише учні, а й їхні батьки, репетитори, і самі ж вчителі!
Причини:
- Незрозуміле д/з, типу Ex. 5 page 17 без тлумачень і пояснень (якщо дитина щось проґавила на уроці і не зрозуміла до кінця д/з, то в такому випадку, д/з має всі шанси бути незробленим, або «висмоктати» всі нерви у мами або тата, або зробитися на приватному уроці в репетитора і спокійнесенько переписатися!)
- З мого улюбленого! – завдання додому: вивчити вірш (А тепер заглянемо глибше: чи читався цей віршик хоча б 1 раз в класі, чи повторили за записом або за вчителем вимову кожного слова, чи зрозуміли дітки, про що йдеться мова в тому віршику?) Якщо всі ці дії були пророблені на уроці – то все ок, дитина зможе вивчити його самостійно, а якщо ні? Тоді, такі як я, приватні вчителі, отримують тривожний дзвінок від мами з проханням: «Світлана Вікторівна, нам задали віршик вивчити напам’ять, але Анюта його навіть прочитати не може, що нам робити, допоможіть!» – Ну, що знайома ситуація?
- Для середньої школи – завдання типу напиши твір про свою кімнату. І все!!!!!! Розумієте, ніякого тобі зразка, ніякого опрацювання в класі, ніякого обговорення! З якого дива, дитина може написати цей твір, не ознайомившись з структурою there is/are для опису!
Просто напишіть на дошці кілька простих елементарних речень типу:
- Це є моя кімната.
- Кімната є велика і світла.
- В кімнаті є стіл, ліжко, стілець, дзеркало і шафа.
- На столі комп’ютер
- На столі книги, ручки, олівці, зошити.
- Мені подобається моя кімната.
І проговоріть усно в класі з дітьми, потім запишіть ці речення в зошит для зразка і все!
- This is my room.
- My room is big and light.
- There is a table, a bed, a chair, a mirror and a wardrobe.
- There is a computer on the table.
- There are books, pens, pencils, copy-books on the table.
- I like my room.
Впевнена на 100%, що після подібного опрацювання дитина самостійно зможе вдома виконати д/з такого плану!
- Для старшої школи основних причин пошуку гдз може бути дві:
- небажання учня вчитися і виконувати будь-яке д/з + вільний доступ до Інтернету
- д/з в зошиті з друкованою основою без зразка виконання і без пояснення вчителя ( в такому випадку, потрібно або опрацювати це завдання в класі усно, а потім задати додому, або чітко пояснити умову завдання)
- Проекти з іноземної мови – окрема тема для розмов!
Розмова з моїм учнем на приватному уроці:
-Богдан, а чому це в тебе за тему 9 балів (знаю і впевнена, що це не його рівень)?
-Та проект не намалював і поставили 5 балів.
Моя особиста точка зору по питанню проектів як різновид д/з: проект – це творча робота учня, нехай не на 100% само-мотивована, але тим не менш, це щось додаткове, яке має на меті ДОПОМОГТИ учневі підвищити свої бали, наприклад за 1 семестр або за конкретну тему вивченого. В мене в школі у 8 класі була дівчинка Юля, симпатична та привітна, але ну ніяк в неї не складалося з англійською мовою! Але гарно малювала і творчо підходила до виконання проектних робіт, і таким чином, Юля з 6 балів витягувала на 7-8 за допомогою отих проектів, які оцінювалися на 11 або 12 балів. Всі залишилися задоволені: і Юля, і її мама, і я!
Д/з – це не просто ще одна заповнена графа в класному журналі або в щоденнику учня, це – узагальнення тих знань, які учень отримав на уроці і тепер має застосувати щоб закріпити той чи інший матеріал. І якщо все зробити так як слід, то на наступний урок учень прийде і скаже: «А я все зробив, і навіть сам!»
Інколи це не просто. Сама знаю. Навіть на приватних уроках до мене приходять і кажуть: «А я не зрозумів що там треба було зробити». Хоча я дуже серйозно і прискіпливо ставлюся до HOMEWORK на приватних уроках.
Зараз наведу приклад д/з, яке я повністю розписую в зошиті учня по пунктах
- Unit 1 – слухати 2 рази і повторювати за спікером фрази, гарно читати текст, слова усно вивчити
- Зошит (˅) page 17
- Ex. 6 page 25 (book) – письмово відповісти на запитання
Але навіть конкретно розписуючи кожне завдання, бувають цікаві казуси, але то більш всього поодинокі випадки, ніж закономірність. Наприклад, є в мене учень, якому завжди вдається викрутитися як в’юну і його вигадливості можна тільки позаздрити!
Homework: вивчити напам’ять текст про США на сторінці 54 і розповісти про Нью Йорк.
Приходить учень і розповідає мені 3 речення з 10. На питання чому він не вивчив решту, відповідь – Ви ж написали вивчити про США і розповісти про Нью Йорк, то я це й зробив! А про Вашингтон та Голівуд Ви нічого не написали! Ось такі справи!
Повернемося до причин не виконання д/з з англійської мови. Однією з найголовніших я вважаю відсутність мотивації і лінь!
З початковими класами трішки простіше, вони чекають бонусів (наклейок, смайликів, штампів і т.д.) за виконання завдань або хороших високих балів, якими вони тоді можуть «шантажувати» своїх батьків в своїх цілях. Ці бонуси я використовую, але лише в тих випадках, коли дитина зробила реально класну вправу, подумала і написала чи сказала сама! Просто за переписане слово бонусів у мене не отримують! 12 балів люблю ставити діткам за диктанти та вправи, що потребують осмисленого виконання. Вони так стараються, щоб отримати ту 12! За старання – винагорода!
А ще у мене є свій список улюблених слів (впевнена, такі слова є в кожного вчителя з різних тем), наприклад mall, exhausted, exciting та інші. Я люблю сказати це слово в контексті вивчення певної теми, а потім, в кінці уроку запитати або наступного уроку, і хто згадав те слово, ставлю 12 балів. В мене ще й досі діти пам’ятають той mall та exhausted! Воно і цікаво, і змушує дітей бути в тонусі: а раптом зараз 12 отримаю «на халяву»!
Так от, про мотивацію…..
А є учень Віталік, який приходить на репетиторство і вже з дверей починає випояснювати, що цього разу пішло не так. З ним в нас суто «ділові відносини торгівельного характеру»! Якщо ти на наступний раз не зробиш, я телефонную до мами:
DEAL? – DEAL!
Інакше в нас не виходить!
Діти – це сучасні малі комерсанти! Потрібно постійно домовлятися!
А тепер питання оцінювання!
Взагалі коли я вперше зіткнулася з цією проблемою, мені не хотілося нікого з дітей образити, щоб все було по-чесному і справедливо! Крім того, було важко на початку, адже все приходить з досвідом!
Зараз на приватних заняттях в мене своя власна система оцінювання, яку знають діти і навіть самі ставлять всі ті мої позначки, відповідно до того, на скільки вони написали чи виконали певну вправу.
Знайомтесь, мої «карлючки»:
~ непогано, є 3 помилки і більше
+ дуже добре, завдання виконано без жодної помилки
- дуже погано, завдання виконано з купою помилок
~+ добре, 1-2 помилки
Звичайно я використовую і 12-бальну систему оцінювання!
Якщо бажаєте, щоб я Вам допомогла, Ви можете отримати професійну консультацію по аспектам викладання англійської мови ось тут
Для батьків та учнів теж маю цікаву пропозицію
Репетитор – це не збірник гдз з предмету. Репетитор – це наставник, який допомагає дитині отримати нові знання, навчити як і де потрібно шукати необхідну інформацію, орієнтуватися в сучасних технологіях навчання і врешті-решт спрямовує на фінішну пряму дорослого самостійного життя і вказує на «двері», але лише сам учень повинен відкрити ті двері знань і навичок, отримані в процесі навчання!
На приватних уроках, Я категорично не виконую шкільне д/з, оскільки основною своєю професійною метою вважаю навчити дитину, щоб вона змогла самостійно виконати його за допомогою отриманих знань! Я лише можу пояснити і підказати, але зробити має учень!
Це – моя принципова позиція!
Звичайно, що все приходить з часом! З впевненістю і гордістю, можу заявити, що Світлана Вікторівна в 2018 році – це зовсім не та Світлана Вікторівна, що в 2005 році! Між ними – довгий шлях навчання, само-освіти, спроб, помилок і загартувань, приправлений соусом досвіду і систематичної роботи!
І якби в далекому 2005 у мене були такі можливості доступу до інформації та онлайн навчання як у сучасних молодих спеціалістів, то я б із задоволенням пройшла ось такий онлайн курс!
Вибір – це завжди класно!
А ще дана стаття – це «крик душі», це озвучення проблем, які гостро стоять в навчальному процесі сучасної школи.
Я, ні в якому разі не прагну нікого образити чи «кинути камінчик в сусідній город», я просто висловлюю свою власну думку і позицію!
А Ви можете також допомогти! Висловлюйте свою думку та наводьте аргументи в коментарях до даної статті, мені буде приємно дізнатися думку колег чи батьків.
А Ви ставите своїм учням максимальний бал оцінювання 12?
Як часто Ви пояснюєте своїм учням домашнє завдання на приватних уроках?
Чи виконуєте д/з разом з учнем на приватному уроці?
Доброго вечора,Світлано!Дякую за гарну статтю,прочитавши яку я взяла для себе багато корисного. З усім згодна ,крім одного: не задаю вчити напам’ять тексти. Вчу виділяти головне і переказувати близько до тексту.Так само,як і ви на приватних заняттях не допомагаю учням виконувати домашні завдання,які задані в школі.12 балів за проект ставлю тільки тоді,коли він гарно оформлений естетично і захищений(учень підготував усне повідомлення). Бажаю вам здоров’я і нових творчих здобутків. З нетерпінням чекатиму від Вас новин.
Ольга, дякую, що поділилися своїми думками. З текстами напам’ять я працюю так як і Ви. Діти розповідають опрацьований текст, вживаючи нові слова та вирази, перефразувавши деякі речення – і це для мене цінно. Я проти зазубрювання, бо це не приносить ні результату, ні задоволення від процесу навчання як для учня, так і для мене (зайві “нерви”). Let’s keep in touch!
Перезвоните пожалуйста по телефону 8 (499) 322-46-85 , Валерий.
Для зв’язку зі мною використовуйте електронну пошту contact@svitlanamazur.com.ua або Viber +38097-981-11-06.