ЗНО… Мені здається, що з цими трьома літерами знайомий майже кожен свідомий громадянин нашої країни чи принаймні чув щось про це.

Що ж це таке ЗНО з англійської мови і з “чим його їдять” детально розглянемо в даній статті 🙂 

Я, як практикуючий репетитор, кожного року чую одні і ті ж самі запитання, зазвичай від батьків старшокласників, оскільки ЗНО – це основне болюче питання для майбутніх випускників шкіл:

  • А чи зможе моя дитина здати ЗНО з англійської мови?
  • А скільки часу потрібно для якісної підготовки?
  • Одного року буде достатньо для занять 2 рази в тиждень?
  • А Ви гарантуєте, що моя дитина здасть тести?
  • і т. д. 

Для того, щоб повністю відповісти на такого типу запитання, я вирішила якомога глибше дослідити це питання і розповісти про всі підводні камені ЗНО. Зараз ми розглянемо трішки статистики:

  • Загальна кількість учасників зареєстрованих для ЗНО з англійської мови у 2016 році89 955 осіб (з них 65 547 склали ЗНО)
  • Загальна кількість учасників зареєстрованих для ЗНО з англійської мови у 2017 році 83 849 осіб (з них 66 840 склали ЗНО)
  • проведене  опитування випускників загальноосвітніх навчальних закладів 2016 року щодо впливу соціально-економічного середовища на результати навчання  дозволило з’ясувати, як тип місцевості, де проживає і навчається учень, склад, матеріальне становище, рівень освіти родини впливають на якість навчання та підготовки до ЗНО. Анкету було розміщено на сайті Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) на персональних сторінках учасників зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО-2016) – випускників загальноосвітніх навчальних закладів 2016 року. В анкетуванні взяли участь 50 919 випускників 2016 року загальноосвітніх навчальних закладів (середніх загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій, колежів, колегіумів, спеціалізованих шкіл та навчально-виховних комплексів). Учні, як правило, поєднували кілька способів підготовки, найпопулярнішими з яких були: самостійна робота, заняття з репетитором та підготовка під час уроків за ініціативою вчителя. Найчастіше послугами репетитора користувались учні для вдосконалення знань з англійської мови. 

Готувався(-ла) до складання ЗНО самостійно42,2%

Готувався(-ла) з репетитором (з оплатою його послуг) (репетитор не був(ла) моїм учителем) 62,1% (цей показник є найбільшим серед усіх предметів ЗНО, наприклад з української мови – це 40,4%, з історії України – 29,7%) 
Додатково готувався(-ла) з учителем, який викладає у мене цей предмет (з оплатою його послуг)11,4%
Готувався(-ла) до складання ЗНО з допомогою батьків чи інших родичів, знайомих – 5,2%
Використовував(-ла) он-лайн ресурси – 0,2%

З наведених даних, зрозуміло, що більше 20 000 осіб не проходять пороговий бал і не складають ЗНО з англійської мови. А також, більше половини учнів готуються до ЗНО з англійської мови за допомогою репетитора.

На даний момент питання скласти ЗНО з англійської мови стає все більш “URGENT“, тобто нагальним і дуже актуальним, адже зараз це лише – предмет за вибором, і хто його зна скільки ще часу надасть нам держава для такої “розкоші”. Вже не перший рік в інформаційному просторі літають чутки про обов’язкове складання ЗНО з англійської мови для всіх випускників. Крім того, цього року нас чекають кардинальні зміни з англійської мови, а саме:

Відповідно до умов прийому на навчання до вищих навчальних закладів України, 2018 року для вступу до вищих навчальних закладів  прийматимуть результати лише 2018 року з англійської. Результати 2018 та попередніх років стануть непорівнювальні й це пов’язано з тим, що змінено формат сертифікаційної роботи з іноземної мови.

Новації тестів з англійської мови:

1) додано частину «Розуміння мови на слух», яка передбачатиме прослуховування звукових фрагментів і виконання завдань;

2) збільшено кількість завдань – 59 та тривалість тесту (150 хвилин);

3) учасники, які оберуть іноземну мову як предмет державної підсумкової атестації, отримають результат ДПА (за шкалою 1–12) залежно від рівня, на якому вони цю мову вивчали:

  • для тих, хто вивчав мову на профільному рівні, оцінкою за ДПА буде результат виконання всіх завдань;
  • для тих, хто вивчав мову на рівні стандарту або академічному, оцінкою за ДПА буде результат виконання завдань 1–32 і 49–59.

Отже, що потрібно знати і робити батькам і випускникам для якісної підготовки ЗНО з англійської мови?

Пропоную чіткий покроковий алгоритм дій:

  • не “забігати у вагон в останню мить”, тобто щоб підготувати дитину до ЗНО з англійської мови необхідно заздалегіть потурбуватися про те, щоб дитина мала достатньо часу для вивчення предмету;
  • з’ясувати рівень знань дитини, які вона отримує під час навчального процесу в школі;
  • якщо Ви звернулись за допомогою до спеціаліста, поцікавтеся про чіткий план навчання, підручники;
  • ніякого виконання домашнього завдання під час приватних уроків (це моя принципова позиція: репетитор – для того, щоб допомогти, пояснити, “розжувати” і покласти в рот, але дитина має ковтнути це сама, взагалі ще довго можна перечислювати, але суть одна – не зробити і гарненько переписати у workbook, а ДОПОМОГТИ і НАВЧИТИ, і тоді учень сам впорається з д.з.);
  • отримувати інформацію лише з офіційних джерел, ніяких тобі “сарафаних радіо”, незрозумілих постів у соцмережах чи “а вчителька в школі сказала….” У 2017 році до мене на урок прийшла учениця, вся запихана, схвильована і навіть знервована, і ще в дверях мене запитала: “Світлана Вікторівна, мені в школі вчителька сказала, що в цьому році вводять аудіювання, це правда??!!!” Я, звичайно, першим ділом відкрила наведений нижче сайт і ми разом вияснили всю необхідну інформацію. Тому бережіть емоційний стан дітей, і не змушуйте їх зайвий раз хвилюватися, адже такого добра буде ще багато попереду і саме про психологічну підготовку учнів до здачі ЗНО з англійської мови ми з вами детально розглянемо в одній з наступних статей, а поки що йдемо далі 😉

Використовуйте офіційний сайт Український центр оцінювання якості освіти

Виглядає ось так.

  • шановні батьки –  уважно фільтруйте свої розмови на кухні, у колі друзів чи де-інде при дітях – це все формує мотивацію дитини і її      ставлення до навчання, до вчителів, до школи і це, повірте, дуже важливий фактор!!! Якщо дитина постійно чує, що в школі нічого не навчать, вчитель нічого не вчить, що зараз за гроші можна купити все то вона і буде налаштована проти і абсолютно не захоче “напрягатись”(знаю,знаю, що дехто зараз скаже, що це система освіти не така, чи держава не така, але давайте будемо враховувати реалії нашого життя і не перекладати відповідальність на когось чи на щось, а почнемо просто з себе і з своєї сім’ї робити елементарні речі, і це допоможе) 💡 
  • “мама” – саме це слово каже дитина, коли їй страшно, вона впала чи забилася, одним словом коли їй не комфортно. Таку ж паралель можна провести і з підготовкою до ЗНО з англійської мови. Це іноземна мова і більшість дітей має змогу її чути лише на уроках в школі (і то не завжди  😥 ), на приватних уроках чи в мовних таборах. В цьому і полягає основна складність, і тому потрібна допомога мами (або інших найближчих членів родини) у вигляді підтримки, зацікавленості в результатах навчання своєї дитини, дозованого контролю та отриманні всієї необхідної інформації. Зараз, на щастя, сучасні досягнення техніки, дають можливість це зробити швидко та якісно. В еру тотального репетиторства, все більше і більше фахівців переходять онлайн для географічної незалежності та всезагального доступу до корисної інформації. Зараз, сидячи вдома перед екраном ноутбука чи планшета, можливо повноцінно займатися англійською мовою і підготуватися до ЗНО. Тому завдання батьків – допомогти дітям вибрати потрібного кваліфікованого спеціаліста як офлайн так і онлайн.

Дякую за те, що дочитали до кінця. Це означає, що Вам близьке дане питання і Ви задумуєтеся над його рішенням. Невдовзі, я і надалі продовжу публікувати статті на тему складання ЗНО з англійської мови і якщо Вам, Вашим діткам, друзям чи знайомим потрібна порада спеціаліста, завжди буду рада допомогти!!!! 😉  😉  😉 

  

Share Button