Як часто ви вбиваєте в пошуку Google ці слова?

Забіжу наперед і скажу, що кількість  пошуків  за такими критеріями або за критеріями типу

 

 

 

 

«англійська мова 5 клас», 

«гдз 3 клас англійська мова»,

«англійська мова 5 клас карпюк»,

«англійська мова 10 клас карпюк»

 

в середньому на місяць становить від 1 тисячі до 10 тисяч запитів кожний!

А про що ці дані можуть свідчити?

Лише про одне – вічна проблема домашнього завдання з англійської мови, з якою зіштовхуються не лише учні, а й їхні батьки, репетитори, і самі ж вчителі!

Причини:

  • Незрозуміле д/з, типу Ex. 5 page 17 без тлумачень і пояснень (якщо дитина щось проґавила на уроці і не зрозуміла до кінця д/з, то в такому випадку, д/з має всі шанси бути незробленим, або «висмоктати» всі нерви у мами або тата, або зробитися на приватному уроці в репетитора і спокійнесенько переписатися!)

 

  • З мого улюбленого! – завдання додому: вивчити вірш (А тепер заглянемо глибше: чи читався цей віршик хоча б 1 раз в класі, чи повторили за записом або за вчителем вимову кожного слова, чи зрозуміли дітки, про що йдеться мова в тому віршику?) Якщо всі ці дії були пророблені на уроці – то все ок, дитина зможе вивчити його самостійно, а якщо ні? Тоді, такі як я, приватні вчителі, отримують тривожний дзвінок від мами з проханням: «Світлана Вікторівна, нам задали віршик вивчити напам’ять, але Анюта його навіть прочитати не може, що нам робити, допоможіть!» – Ну, що знайома ситуація?

 

  • Для середньої школи – завдання типу напиши твір про свою  кімнату. І все!!!!!! Розумієте, ніякого тобі зразка, ніякого опрацювання в класі, ніякого обговорення! З якого дива, дитина може написати цей твір, не ознайомившись з структурою there is/are для опису!

Просто напишіть на дошці кілька простих елементарних речень типу:

  • Це є моя кімната.
  • Кімната є велика і світла.
  • В кімнаті є стіл, ліжко, стілець,  дзеркало і шафа.
  • На столі комп’ютер
  • На столі книги, ручки, олівці, зошити.
  • Мені подобається моя кімната.

 

І проговоріть усно в класі з дітьми, потім запишіть ці речення в зошит для зразка і все!

  • This is my room.
  • My room is big and light.
  • There is a table, a bed, a chair, a mirror and a wardrobe.
  • There is a computer on the table.
  • There are books, pens, pencils, copy-books on the table.
  • I like my room.

 

Впевнена на 100%, що після подібного опрацювання дитина самостійно зможе вдома виконати д/з такого плану!

  • Для старшої школи основних причин пошуку гдз може бути дві:
  1.  небажання учня вчитися і виконувати будь-яке д/з + вільний доступ до Інтернету
  2.  д/з в зошиті з друкованою основою без зразка виконання і без пояснення вчителя ( в такому випадку, потрібно або опрацювати це завдання в класі усно, а потім задати додому, або чітко пояснити умову завдання)

 

  • Проекти з іноземної мови – окрема тема для розмов!

Розмова з моїм учнем на приватному уроці:

-Богдан, а чому це в тебе за тему 9 балів (знаю і впевнена, що це не його рівень)?

-Та проект не намалював і поставили 5 балів.

Моя особиста точка зору по питанню проектів як різновид д/з: проект – це творча робота учня, нехай не на 100%  само-мотивована, але тим не менш, це щось додаткове, яке має на меті ДОПОМОГТИ учневі підвищити свої бали, наприклад за 1 семестр або за конкретну тему вивченого. В мене в школі у 8 класі була дівчинка Юля, симпатична та привітна, але ну ніяк в неї не складалося з англійською мовою! Але гарно малювала і творчо підходила до виконання проектних робіт, і таким чином, Юля з 6 балів витягувала на 7-8 за допомогою отих проектів, які оцінювалися на 11 або 12 балів. Всі залишилися задоволені: і Юля, і її мама, і я!

Д/з – це не просто ще одна заповнена графа в класному журналі або в щоденнику учня, це – узагальнення тих знань, які учень отримав на уроці і тепер має застосувати  щоб закріпити той чи інший матеріал. І якщо все зробити так як слід, то на наступний урок учень прийде і скаже: «А я все зробив, і навіть сам!»

Інколи це не просто. Сама знаю. Навіть на приватних уроках до мене приходять і кажуть: «А я не зрозумів що там треба було зробити». Хоча я дуже серйозно і прискіпливо ставлюся до HOMEWORK на приватних уроках.

Зараз наведу приклад д/з, яке я повністю розписую в зошиті учня по пунктах

  1. Unit 1 – слухати 2 рази і повторювати за спікером фрази, гарно читати текст, слова усно вивчити
  2. Зошит (˅) page 17
  3. Ex. 6 page 25 (book) – письмово відповісти на запитання

Але навіть конкретно розписуючи кожне завдання, бувають цікаві казуси, але то більш всього поодинокі випадки, ніж закономірність. Наприклад, є в мене учень, якому завжди вдається викрутитися як в’юну і його вигадливості можна тільки позаздрити!

Homework: вивчити напам’ять текст про США на сторінці 54 і розповісти про Нью Йорк.

Приходить учень і розповідає мені 3 речення з 10. На питання чому він не вивчив решту, відповідь – Ви ж написали вивчити про США і розповісти про Нью Йорк, то я це й зробив! А про Вашингтон та Голівуд Ви нічого не написали! Ось  такі справи!

Повернемося до причин не виконання д/з з англійської мови. Однією з найголовніших я вважаю відсутність мотивації і лінь!

З початковими класами трішки простіше, вони чекають бонусів (наклейок, смайликів, штампів і т.д.) за виконання завдань або хороших високих балів, якими вони тоді можуть «шантажувати» своїх батьків в своїх цілях. Ці бонуси я використовую, але лише в тих випадках, коли дитина зробила реально класну вправу, подумала і написала чи сказала сама! Просто за переписане слово бонусів у мене не отримують! 12 балів люблю ставити діткам за диктанти та вправи, що потребують осмисленого виконання. Вони так стараються, щоб отримати ту 12! За старання – винагорода!

А ще у мене є свій список улюблених слів (впевнена, такі слова є в кожного вчителя з різних тем), наприклад mall, exhausted, exciting  та інші. Я люблю сказати це слово в контексті вивчення певної теми, а потім, в кінці уроку запитати або наступного уроку, і хто згадав те слово, ставлю 12 балів. В мене ще й досі діти пам’ятають той mall та exhausted! Воно і цікаво, і змушує дітей бути в тонусі: а раптом зараз 12 отримаю «на халяву»!

Так от, про мотивацію…..

А є учень Віталік, який приходить на репетиторство і вже з дверей починає випояснювати, що цього разу пішло не так. З ним в нас суто «ділові відносини торгівельного характеру»! Якщо ти на наступний раз не зробиш, я телефонную до мами:

DEAL? – DEAL!

Інакше в нас не виходить!

Діти –  це сучасні малі комерсанти! Потрібно постійно домовлятися!

 

А тепер питання оцінювання!

Взагалі коли я вперше зіткнулася з цією проблемою, мені не хотілося нікого з дітей  образити, щоб все було по-чесному і справедливо! Крім того, було важко на початку, адже все приходить з досвідом!

Зараз на приватних заняттях в мене своя власна система оцінювання, яку знають діти і навіть самі ставлять всі ті мої позначки, відповідно до того, на скільки вони написали чи виконали певну вправу.

Знайомтесь, мої «карлючки»:

~   непогано, є 3 помилки і більше

+   дуже добре, завдання виконано без жодної помилки

  • дуже погано, завдання виконано з купою помилок

~+  добре, 1-2 помилки

Звичайно я використовую і 12-бальну систему оцінювання!

Якщо бажаєте, щоб я Вам допомогла, Ви можете отримати професійну консультацію по аспектам викладання англійської мови ось тут

Для батьків та учнів теж маю цікаву пропозицію

Репетитор – це не збірник гдз з предмету. Репетитор – це наставник, який допомагає дитині отримати нові знання, навчити як і де потрібно шукати необхідну інформацію, орієнтуватися в сучасних технологіях навчання і врешті-решт спрямовує на фінішну пряму дорослого самостійного життя і вказує на «двері», але лише сам учень повинен відкрити ті двері знань і навичок, отримані в процесі навчання!

На приватних уроках, Я категорично не виконую шкільне д/з, оскільки основною своєю професійною метою вважаю навчити дитину, щоб вона змогла самостійно виконати його за допомогою отриманих знань! Я лише можу пояснити і підказати, але зробити має учень!

Це – моя принципова позиція!  

Звичайно, що все приходить з часом! З впевненістю і гордістю, можу заявити, що Світлана Вікторівна в 2018 році  – це зовсім не та Світлана Вікторівна, що в 2005 році! Між ними – довгий шлях навчання, само-освіти, спроб, помилок і загартувань, приправлений соусом досвіду і систематичної роботи! 

І якби в далекому 2005 у мене були такі можливості доступу до інформації та онлайн навчання як у сучасних молодих спеціалістів, то я б із задоволенням пройшла  ось такий онлайн курс!

Вибір – це завжди класно!

А ще дана стаття – це «крик душі», це озвучення проблем, які гостро стоять в навчальному процесі сучасної школи.

Я, ні в якому разі не прагну нікого образити чи «кинути камінчик в сусідній город», я просто висловлюю свою власну думку і позицію!

А Ви можете також допомогти! Висловлюйте свою думку та наводьте аргументи в коментарях до даної статті, мені буде приємно дізнатися думку колег чи батьків.

 

А Ви ставите своїм учням максимальний бал оцінювання 12?

Як часто Ви пояснюєте своїм учням домашнє завдання на приватних уроках?

Чи виконуєте д/з разом з учнем на приватному уроці?

Share Button