ЯК ВИБРАТИ ПІДРУЧНИК З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ?

[МЕРСЕДЕС ЧИ ЗАПОРОЖЕЦЬ?]

 

 

Дуже часто на пошту мені приходять листи з такими проханнями:

«Порадьте мені будь ласка підручник для 5 класу ліцею і для 8 класу».

«Могли б Ви мені порадити якусь літературу для діток 6-7 років , які вчаться читати»?

 

Колеги – викладачі, ЗНАЙОМА СИТУАЦІЯ???!!!!!

 

Не будемо лукавити, такі питання виникають у кожного свідомого вчителя, який прагне навчити учня і працювати з задоволенням! І це нормальне явище, в цьому немає нічого поганого і це не СОРОМНО спитати або порадитися з колегами і прийняти правильне рішення! Це не означає, що ви менш кваліфіковані чи не такі розумні як інші! Зовсім НІ!

Це свідчить про те, що Ви, колего, МОЛОДЕЦЬ!

 

Ви

  • прагнете працювати з найкращими зразками навчальної літератури, бажаєте перетворити навчальний процес на цікаву та розвиваючу діяльність,

 

  • хочете отримувати кайф від роботи з учнем та підручником,

 

  • берете на себе відповідальність ВИБОРУ і це дуже складне та вирішальне питання,

 

  • зобов’язуєтесь взяти на себе весь процес отримання підручника (презентація підручника учням/батькам та отримати схвалення купити підручник («дали добро» купити); отримання коштів від учнів (батьків); замовлення у офіційного представника; отримання посилки у поштовому відділенні; оплата рахунку в банку; доставка учневі). Тобто, уявіть або усвідомте скільки Вашого часу та сил займає така, на перший погляд, проста дія, як придбати підручник учневі!

 

Я впевнена в цьому!

 

 

 

А тепер трішки статистики: середня кількість запитів «підручник з англійської мови» становить 1 тис.–10 тис. на місяць. Тобто, стільки разів запитують в пошуку «дядька Google»!!!! І це не просто так!

 

 

 

А мені не потрібен підручник для роботи! – можливо скаже хтось з Вас. Звичайно, такий варіант теж можливий. Але якщо Ви цілитесь на довготривалу співпрацю з учнем, тобі підручник – це must have, це як основа, на яку ви опираєтеся в навчання.

Крім того, до кожного підручника є зміст, який розкриває основні аспекти вивчення мови (vocabulary, reading, grammar, listening, speaking, use of language, writing).

Цей зміст може бути навігатором в роботі з учнем і стати частиною вашого планування. Крім того, ПРАЦЮЮЧИ З ПІДРУЧНИКОМ,  зовсім не обов’язково проходити ну прямо кожну вправу чи кожен речення.

Ви – вчитель, Ви – головний провідник, і саме Ви обираєте найцінніше та найдієвіше з підручника.

Скажу Вам чесно, особисто я завжди серйозно і прискіпливо обираю підручник для своїх учнів. Не зважаючи на 13 річний досвід, в мене інколи закрадаються сумніви і тоді я з «холодною головою» обмірковую і приймаю рішення! Адже саме вчитель визначає як працювати з учнем, по якому підручнику, які методи, підбирає індивідуальний підхід до кожного і т. д.

Я вже давно вивела для себе свою формулу успішного викладача:

Вчитель, що розвивається і вчиться

+  хороший, вдало підібраний підручник

+  системна робота

+ досвід

= РЕЗУЛЬТАТ + ЗАДОВОЛЕНІ КЛІЄНТИ

 

Якщо у Вас є прогалини стосовно одного з даних критеріїв, не хвилюйтеся, у мене для Вас чудове рішення!

Ось тут тут Ви детально зможете дізнатися про курс, який відповість на всі ваші запитання не лише по підготовці учнів до ЗНО з англійської мови, а й стосовно викладання англійської мови в цілому!

А зараз, поділюся з Вами своїм алгоритмом вибору підручника для вивчення англійської мови:

  • перевірка знань учня;

 

  • вік учня;

 

  • ціль вивчення мови («підтягнути» граматику, виправити оцінку в школі, щоб виконувати домашнє завдання самостійно, для здачі ДПА або ЗНО і т. д.);

 

  • кількість годин (занять) на тиждень;

 

  • тривалість навчання (співпраця з учнем);

 

  • якщо маю сумніви стосовно того чи іншого підручника сідаю і пишу всі «ЗА» і «ПРОТИ», а також віддаю перевагу легшому варіанту (тобто якщо Ви вагаєтеся між двома підручниками, завжди беріть ЛЕГШИЙ! Матеріал засвоєються краще і учень працює з задоволенням, ніж тоді коли Ви неодооцінили можливості учня (таке буває, адже не завжди можна точно визначити рівень знань учня на перших заняттях) і обрали важчий, складніший підручник. В такому разі, Ви будете витрачати багато часу на пояснення, опрацювання та засвоєння матеріалу. Ймовірно, можна «відбити охоту» і в учня навчатися. І найстрашніше в цій ситуації те, що Ви особисто можете втратити запал навчити за таким підручником. Адже Ви будете викладатися на уроці, пояснювати, вкладати всі свої знання та енергію, а очікуваної віддачі не буде;

 

  • завжди робіть запас на те, як сприймається новий матеріал учнем і як ефективно та систематично виконуються домашні завдання. Це має неабияке значення, адже з власного досвіду я можу впевнено сказати, і Ви також це можете підтвердити, що маючи 3 учня, які займаються за одним і тим самим підручником та при одинаковій кількості годин, мають абсолютно різні РЕЗУЛЬТАТИ і час затрачений на засвоєння того чи іншого матеріалу.

 

Мій основний критерій вибору підручника – це відповідність підручника рівню знань учня і його віковій категорії.

 

Я беру до уваги в якому класі навчається учень, але якщо учень навчається в 10 класі, але рівень його знань нижче початкового, я обираю сучасний навчально-методичний комплекс рівня Beginner чи Elementary (наприклад Focus 1), а не той який має бути за програмою (наприклад, рівень Intermediate).

 

[МЕРСЕДЕС ЧИ ЗАПОРОЖЕЦЬ?]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коли ми говоримо про вибір підручника постає запитання:

Яке видавництво обрати? – Британське чи Українське?

Тут я хочу навести приклад та провести аналогію з машинами.

У вас є конкретна ціль: прибути з пункту А в пункт В на автомобілі до 12:00.

У вас є вибір транспортного засобу – Мерседес чи Запорожець.

Обидва варіанти на колесах і обидва варіанти довезуть вас в місце призначення, АЛЕ:

МЕРСЕДЕС – це

  • Економія часу (час поїздки 2 год)
  • Комфорт
  • гарантія якості та впевненість
  • задоволення під час процесу поїздки
  • сучасні електронні прилади (музика, радіо, флешка, навігатор, зарядка та інше)
  • економія коштів (порахувати витрати на пальне та запчастини)

ЗАПОРОЖЕЦЬ – це

  • Витрата часу (час поїздки 2 год)
  • Без комфорту
  • Без гарантії (немає впевненості, що нічого не зламається по дорозі)
  • Задоволення від поїздки дуже сумнівне
  • З сучасних приладів – максимум магнітофон
  • Економія коштів сумнівна

Так ось, ми провели аналогію між  двома транспортними засобами, де

Мерседес – це навчально методичні комплекси Британського видавництва (Pearson, Oxford, Macmillan та інші)

Запорожець – це підручники Українського видавництва (Карп’юк, Несвіт та інші).

Особисто я, надаю перевагу Британському видавництву Pearson (це не реклама і гроші мені за це не дають), просто це мій вибір. Ось лінк на офіційний сайт дистриб’ютора в Україні. Це вже 13 річний досвід роботи з даними підручниками, які справді приносять результати і задоволених клієнтів.

 

 

 

 

 

В цих комплексах повний «фарш» – грамотна презентація граматичних структур, сучасні тексти та лексика, якісні аудіо записи носіїв мови, відео ролики, різноманітні тести для контролю різних аспектів мови, пояснення граматики англійською мовою, можливість онлайн завдань, толковий та зрозумілий граматичний довідник, книга для вчителя з відповідями та поясненнями, відео-презентації для вчителів як працювати з даним комплексом, безкоштовні вебінари від видавництва, календарно-тематичне планування ( з лініями), безкоштовні методичні розробки для літніх таборів з англійської мови та інше. Комплектація може відрізнятися, звичайно ж, залежно від комплексу та року видання.

Я щиро сподіваюся, що ці всі поради допоможуть моїм колегам викладачам зробити правильний вибір для досягнення бажаного результату та отримання задоволення від навчального процесу.

Чекаю Ваших коментарів та професійної точки зору щодо вибору підручника. Мені цікаво знати Вашу думку! Дякую!

Share Button