Як успішно скласти тести ЗНО з англійської мови, написати власне висловлювання на максимальну кількість балів і отримати високі бали з аудіювання? Якщо вас цікавлять дані питання, то сьогодні ми розглядатимемо не фішки, а типові ПОМИЛКИ. Зазвичай – це доволі очевидні речі, про які всі знають, говорять і тим не менш НЕ ВИКОНУЮТЬ!!!!

В попередніх статтях ми детально розглядали що таке ЗНО і 10 фішок для ЗНО з англійської мови, якщо забули, можете освіжити в пам’яті 😉  😉  😉

Зараз підемо в зворотному напрямку і розглянемо 5 топ помилок ЗНО з англійської мови. 

1. поверхневе і неуважне читання завдання. Це стосується як тестових завдань, так і письмової частини і вже й аудіювання. Дуже часто в своїй практиці я зустрічаюся з цією помилкою, коли діти прочитали завдання швидко і невдумливо, наче й зрозуміли, а потім або виконали з помилками, або взагалі неправильно виконали. І потім я чую таку фраз: “Ой, а я й не помітив(ла) цього раніше!”  або “Це така дрібниця, а я й не звернув(ла) уваги на це!”. 

І тут, Ви мені зараз заявите “От якби всі були уважні, то не робили б помолок взагалі”

Я ЦІЛКОВИТО погоджуюся, але

давайте розуміти, що старшокласники – це вже дорослі, молоді, сформовані індивіди, які мають свої погляди, світобачення, мрії, плани і т.д. І вони вже на порозі так званого самостійного дорослого життя, і тут виходить на арену така штука як ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ за слова, за вчинки, за своє життя і т. д. І саме тому, я закликаю і прошу майбутніх студентів, нашу перспективну молодь, максимально уважно і відповідально поставитися до цього питання і зрозуміти, що їхнє навчання, можливості, перспективи розвитку і навіть життя залежать від них самих. Це моя особиста точка зору, і це означає, що хтось може й не погодитися з нею, маєте право, АЛЕ

Чи знаєте Ви, що за статистичними даними Українського Центру Оцінювання Якості Освіти за 2016 рік загальна кількість зареєстрованих абітурієнтів –  267 172 осіб. А  кількість осіб, які отримали відмови – 2 549!!!!! Тобто всі ці діти допустили помилки під час реєстрації документів, здавалося б такої простої та звичної процедури, і вже позбавилися можливості навчатися  у вищому навчальному закладі!!!!! Далі наводяться  найбільш поширені помилки абітурієнтів під час реєстрації (невідповідність відомостей у поданих абітурієнтами документах) і всі ці дані взято з офіційного джерела:

– дата народження, зазначена в реєстраційній картці, не відповідає даті, зазначеній у документі, що посвідчує особу;
– помилки в прізвищі, імені, по батькові;
– указано по батькові в реєстраційній картці, натомість у документі, що посвідчує особу (закордонний паспорт) воно не зазначене;
– немає дати й підпису під заявою в реєстраційній картці;
– у реєстраційній картці текст заяви написано не в повному обсязі.
Неповний комплект документів:
– відсутність або низька якість фотокарток, фотокартки роздруковано на
офсетному папері (має бути на фотопапері);
– відсутність атестата про повну загальну середню освіту або довідки з навчального закладу;
– подано копію довідки з навчального закладу замість оригіналу документа (учні, студенти професійно-технічних закладів освіти, вищих навчальних закладів);
– немає копії документа, що підтверджує зміну персональних даних у документах;
– неналежним чином оформлені довідки з навчальних закладів.

От Вам і вся увага і відповідальність! Взагалі я неоднозначно ставлюсь до всієї бюрократичної системи нашої країни у сфері документації, але з свого досвіду можу сказати, що вміння або навичка швидко і вірно заповнювати різні документи і бланки дужеееееееее пригодиться в подальшому житті!!!! От наприклад, я дуже люблю подорожувати, і за нагоди, завжди намагаюся викроїти в себе кілька днів на відпочинок 😎  😎  😎 

Тому мені часто доводиться купувати власноруч різні квитки, і в тому числі і авіаквитки. Так от, якщо Ви бронюєте квиток, то вводите відразу всі свої дані, в тому числі і паспортні. І тут, ви зробили помилку чи в імені або прізвищі, або в номері чи серії паспорту, і вуаля – Ви придбали недійсний квиток, тому що у більшості бюджетних авівкомпаній немає опції виправити помилку і УВАГА!!!!! в такому випадку, Вам треба знову купувати новий квиток за гроші, і тут Ви мало того, що знову витрачаєте свої гроші, то ще й втрачаєте час! Ну як Вам такий аргумент?

2.  одне і те ж слово чи фраза в завданні і тексті – може бути пасткою і однією з типових помилок учнів при виконанні тесів. Зазвичай, під час виконання завдання “читання” коли у нас є завдання множинного вибору( речення або запитання і до нього треба вибрати a) b) c) d)) часто можна зустріти ну дуже схоже речення чи слово з тексту, і учень, коли бачить це схоже речення, обирає його як правильну відповідь, що насправді є помилкою. Адже головною метою такого типу вправ – є розуміння основної інформації з контексту або якоїсь конкретної деталі, яку можна визначити лише після цілковитого розуміння тексту. Тобто, зробимо загальний висновок: правильна відповідь – це зазвичай перероблене, перефразоване речення, яке представлене іншими словами, можуть бути і синоніми дуже часто, або просто довше речення суть і зміст якого повністю відповідає початковому реченню з тексту. Наведемо приклад:

I remembered how Lily used to tell me all her secrets when we where yonger. Now that was all over and I was hurt by her reticence

1 The narrator was sad because
a) Lily no longer confided in her. – правильна відповідь, яку отримуємо завдяки розумінню цього невеличкого параграфа
b)  she was no longer young.

Отже, правильна відповідь зазвичай перефразовує зміст тексту, використовуючи інші слова.

3.неправильно розрахували час для виконання всіх  тестових завдань і письма, а отже не встигли виконати всі завдання або виконали неякісно і нашвидкоруч. В даному випадку допоможе лише одна річ – це тренуватися писати тести ЗНО і письмову частину з англійської мови вдома, чітко обмежуючи час. Учні, які займаються з приватними репетирами очевидно проходять такі тренування. Як правильно розрахувати час і скільки конкретно хвилин на кожну частину тесту – це дуже індивідуальний розрахунок, який повинен зробити кожний учень сам для себе, адже одному потрібно більше часу на написання письмового завдання, іншому – на тести.

Тривалість тесту ЗНО з англійської мови – 150 хвилин ( до 2018 року тривалість тесту становила 120 хвилин), тобто 30 хвилин додали на частину «Розуміння мови на слух», яка передбачатиме прослуховування звукових фрагментів і виконання завдань.Тому, визначатися потрібно в індивідуальному порядку, але чітко визначити ліміт часу на кожне завдання, наприклад (орієнтовний ліміт):

  • «Розуміння мови на слух (аудіювання)» (16 завдань) – 30 хвилин
  • «Читання» (22 завдання), «Використання мови» (20 завдань) – 70 хвилин
  • «Письмо» (одне завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю) – 50 хвилин (тут слід враховувати час щоб написати твір на чернетці і переписати в бланк відповідей!!!)

4.пропустили завдання,  а потім забули дописати, таким чином не виконали його (також дуже часто зустрічаюся з проблемою коректорів, коли замальовують слово, а потім просто забувають дописати). Я завжди прошу своїх учнів писати відразу відповідь і не залишати на потім (якщо потрібно вгадати або написати з контексту), бо як показує практика, зазвичай до того порожнього місця вже не повертаються і забувають.

5.не читають заголовки і завдання до вправ. Дуже часто спостерігаю як діти приступають  до виконання завдання, навіть не прочитавши умови, а подивившись лише на зразок виконання (якщо такий є). Наприклад є таке завдання:

Choose verbs from Exercise 3 to complete these sentences. Use the correct form of each verb.

Зазвичай такі завдання пробігають очима і починають виконувати, а от на друге речення не звертають уваги, і потім отримуємо відповідний результат.

Те саме з заголовком до текстів. Є в мене учениця (дуже хороша і старанна дівчинка), але вона ніколи не читає заголовки текстів і якби я з цим явищем не боролась, а подолати в неї цю звичку ніяк не можемо. А це, в свою чергу, впливає на розуміння прочитаного тексту і часто в заголовках висвітлюється основна тема та ідея.

Ось такі топ 5 помилок ЗНО з англійської мови я визначила з власного досвіду та спостережень. Сподіваюсь, що дана стаття буде корисною для всіх, хто вивчає мову і для тих, хто складатиме ЗНО. Я дуже вірю, що ви скористаєтеся цим досвідом і не будете повторювати таких помилок, адже краще вчитися на чужих!!!!

Якщо у Вас виникають питання з даного приводу, сміливо звертайтеся!!!!! 

 

Share Button