Ми вже детально розглядали тему ЗНО з англійської мови і ви можете освіжити це в пам’яті ось у цій статті  Що ж це таке ЗНО з англійської мови і з “чим його їдять”

А зараз ми зупинимося на письмовій частині. Отож, сертифікаційна робота з англійської мови налічує 59 завдань різних форм та складається з чотирьох частин: «Розуміння мови на слух (аудіювання)» (16 завдань), «Читання» (22 завдання), «Використання мови» (20 завдань) і «Письмо» (одне завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю). 

Як же написати той твір з англійської мови і отримати максимальну кількість балів за завдання, а це аж 14 балів? 

Якщо у Вас виникають такі питання:

  • Як написати лист другу англійською мовою?
  • Як написати офіційний лист англійською мовою?
  • Як зрозуміти зміст письмового завдання?
  • Як правильно рахувати кількість слів у творі?
  • Яка послідовність підготовки до написання твору?
  • Як перевірити роботу згідно критеріїв оцінювання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (власного висловлювання) з англійської мови?
  • Які підручники використовувати для написання твору?

Тоді уважно читайте і головне ВИКОНУЙТЕ!

12 років досвіду викладання дозволили мені визначити  10 дієвих і неодноразово перевірених на практиці  порад щоб написати письмову частину завдання з ЗНО з англійської мови.

Але спочатку ми розглянемо програму ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ З ІНОЗЕМНИХ МОВ для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти затверджену Міністерством освіти і науки України  і з’ясуємо всі офіційні вимоги до написання твору:

Мета частини ПИСЕМНЕ МОВЛЕННЯ – визначити рівень сформованості в учнів навичок та вмінь, необхідних для вирішення на письмі комунікативних завдань, що пов’язані із повсякденним життям. У тесті перевіряється уміння здійснювати спілкування у писемній формі відповідно до поставлених комунікативних завдань.

Випускник володіє функціональними стилями писемного мовлення в межах, визначених Програмою загальноосвітніх навчальних закладів з іноземних мов, що також відповідає Загальноєвропейським рекомендаціям з мовної освіти (рівень В1).
Випускник уміє писати особисті і ділові листи, використовуючи формули мовленнєвого етикету, прийняті в країнах, мова яких вивчається, розповідаючи про окремі факти та події свого життя, висловлюючи власні міркування і почуття, описуючи плани на майбутнє та запитуючи аналогічну інформацію, а також передавати повідомлення у вигляді записки довільної форми.
Випускник уміє повідомити про перебіг подій, описати людину або предмет; написати повідомлення про побачене, прочитане, почуте; уміє обґрунтувати власну точку зору.
Завдання для писемного мовлення формулюється у вигляді мовленнєвих ситуацій, у змісті яких мають бути чітко визначені мета і об’єкт спілкування. Вибір комунікативної ситуації передбачає міжкультурне спілкування, і відтак зміст мовленнєвих ситуацій має включати соціокультурні особливості країни, мова якої вивчається і України.
Обсяг письмового висловлювання складає не менш ніж 100 слів.
Форма завдання
Ця складова частина тесту передбачає створення власного письмового висловлювання відповідно до запропонованої комунікативної ситуації. Від випускників вимагається написати власне письмове висловлювання на основі конкретної ситуації і направляючих вказівок: письмових підказок (повідомлень, листів, оголошень, реклами тощо).
Випускники повинні вміти:
– писати розповідь, передавати/розказувати про перебіг подій, описати людину, предмет;
– написати статтю, щоб передати/переказати перебіг подій, надати детальний опис та порівняння людей, предметів;
– передати особисті повідомлення в короткому листі відповідного зразка або в довільній формі, щоб сформулювати запрошення, описати почуття, привітати з успіхом, подякувати, вибачитися чи запропонувати допомогу або відповісти на повідомлення такого типу;
– висловити свою точку зору та аргументувати її.
Від випускників вимагається написати іноземною мовою особистого листа, повідомлення статтю, висловлюючи власні думки.
Від випускників очікується адекватне використання лексики та граматики відповідно до заданої комунікативної ситуації та з використанням відповідного стилю. Їм також потрібно вміти передавати власну точку зору, ставлення, особисті відчуття та робити висновки.

Ну, що цікаво? А чи зрозумів, або навіть чи прочитав, що там написано в тих рекомендаціях звичайний середньостатистичний учень, в якого купа домашнього завдання з усіх шкільних предметів, як мінімум по три  репетиторства з основних предметів до ЗНО, певно ще якийсь гурток після школи і врешті-решт особистий час для відпочинку? І з мого досвіду, можу сміливо сказати, що не всі вчителі в школі “біжать наввипередки”, щоб доступно і зрозуміло пояснити своїм вихованцям всі ці вимоги.

Саме тому, я вирішила поділитися своїми знаннями та напрацюваннями, щоб ви дізналися 10 ключових моментів для досягнення основної мети – написання ідеального твору з ЗНО з англійської мови на 14 балів!

Поїхали!

1. перш за все, це уважне вдумливе читання комунікативного завдання. Тут найголовніше – це зрозуміти учневі, що від нього хочуть “почути” і не зациклюватись на геть незнайомих словах, звісно вони можуть бути ключовими, але якщо вже ніяк не можете пригадати значення певного слова, то не витрачайте дорогоцінного часу, а намагайтеся вгадати по контексту приблизно, що воно означає. Крім того, багато учнів мене запитують, з чого краще починати: з тестових завдань чи відразу з письма? Тут однозначно порадити не можу, тому що кожен учень – це індивідуальність, і тут немає універсального рецепту. В даному випадку, я завжди раджу зважити свої сили вже під час виконання ЗНО і звичайно ж, слідкувати за часом, щоб у будь-якому разі встигнути написати твір і ще й переписати його в чистовик.

2. детальне вивчення стилів письма (особистий лист, офійний лист, лист-скарга, супровідний лист, есе та інші). Тобто, потрібно написати кожен вид письма і створити власні кліше (заготовлені форми), які потрібно завчити і використовувати. Звичайно, це не означає, що ви написали один зразок  листа другу на певну тему, завчили його і все готово – зовсім ні. Це означає, що є конкретні правила, як написати той чи інший формат письма, і його треба дотримуватися. Наприклад, у завданні вказано написати супровідний лист (letter of application) містеру Брауну і ви підписати листа: Yours faithfully  і вже зробили помилку: невідповідність письмового висловлення заданому формату. В даному випадку потрібно написати  Yours sincerely, тому що відомо ім’я адресата. 

3. обсяг письмового висловлювання – мінімум 115 слів. Пам’ятаєте вимоги, які ми читали на початку статті, де сказано, що обсяг повиннен бути не менше 100 слів. І тут всі побачили цю цифру 100 і, нарахувавши в своєму написаному творі рівно 100 слів (а то й 98), спокійненько собі відкладають ручку, зупиняють свій “творчий запал” і вважають завдання виконаним! А от  і ні!!!! Зазвичай в подібній стресовій ситуації можливо і помилитися при обчисленні кількості написаних слів, тому я наполегливо рекомендую написати твір з більшою кількістю слів, з “запасом”. 

4. написати скорочений план або виписати на чорновику ключові ідеї або слова відповідно до заданої теми – це не просто так і це не моя власна забаганка, повірте, це діє!!!! Тоді у вас буде чітка струтура написання твору та зв’язність думок.

5. мінімум 9 з’єднувальних елементів (ЗЕ) у тексті на рівні речення і абзацу. Тобто, кожен окремий абзац повинен починатися з ЗЕ, між реченнями в кожному абзаці – мінімум по 2 ЗЕ. 

6. прямий порядок слів у реченні – не забувайте про цю особливість англійської мови.  

хто  що робить з ким де коли

Тобто, складаємо речення просто і зрозуміло: Я люблю проводити свій вільний час з друзями на природі на вихідних. (I like to spend my free time with my frieds in the open air at the weekends)

7. зробіть собі чек-лист для додаткового контролю, в якому відмічаєте пройдений матеріал. Наприклад: Informal letter  (особистий лист): правильне оформлення листа ((початок, кінцівка, прощання, правильний підпис ЗЕ відповідно до формату листа), скорочення, відповідна лексика і т. д.

 8. окремий абзац за кожним пунктом  комунікативного завдання. Ви маєте зробити абзаци відповідно до тих крапочок перед кожним завданням і не забувайте ставити своїх два пальчика щоб зробити достатньо видимий абзац (не жалійте паперу)!!!! В моїй практиці були неодноразові випадки коли банально забувають за абзаци при тренуванні на уроках з думкою: “На ЗНО я точно зроблю абзаци”. Нііііііі! Це не правильно, адже такий стиль написання стане звичкою!!!! і  знову забудете це зробити вже під час вирішального “забігу”!

 9. детально опрацюйте критерії оцінювання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (власного висловлювання) з англійської мови, яке можна скачати і РОЗДРУКУВАТИ (щоб завжди було перед очима) ось тут на офіційному сайті

10. системна якісна підготовка за допомогою досвідченого і кваліфікованого наставника  з використанням сучасних підручників видавництва Longman (використовую особисто протягом 10 років). На офіційному сайті PEARSON можна підібрати потрібний підручник, прокунсультуватися і отримати онлайн допомогу при підготовці до ЗНО з англійської мови, в них є цілий розділ, присвяченний даному питанню.

Звичайно, це далеко не повний перелік необхідних дій для бажаного результату. Серед купи інформації, яка оточує людину в сучасному інформаційному просторі, потрібно вибрати найкориснішу і найнеобхіднішу, та основне – почати її застосовувати, виконувати!!! Якщо у вас виникають будь-які питання з цього приводу, можете сміливо звертатися за допомогою!

P.S. Крім того, в коментарях до статті поділіться власними класними фішками і таким чином, ви внесете свою частинку в здійснення чиєїсь мрії: НАПИСАТИ ідеальний твір для ЗНО з англійської мови І ОТРИМАТИ максимальну кількість балів!

Share Button